Polskie Radio: Głosy z przeszłości 

Polskie Radio: Głosy z przeszłości 

Opublikowany

Wykorzystaliśmy zakurzony zasób – archiwum dźwięków Polskiego Radia – aby w nowoczesny, mobilny sposób dotrzeć do młodych ludzi. Sprawiliśmy, że miasto i miejsca, które znamy z naszej codzienności zmieniły się w podróż w czasie, a uczestnicy kampanii przenieśli się w przeszłość, odkrywając zamierzchłe czasy za pomocą zapomnianych dźwięków

Brief
Polskie Radio ma najbogatsze archiwum dźwięków w kraju, regionie, a kto wie, czy nie i dalej. Ponad 90 lat naszej unikalnej historii, wszystko zamknięte w dźwiękach – od komunikatów wojennych z 1939 roku, przez wizyty Papieża w Warszawie (niech zstąpi Duch Twój..!), po koncert Michaela Jacksona w postkomunistycznej Polsce. Tylko co z tego, skoro nikt się tym nie interesuje? Niejedno archiwum kryje w sobie skarby – problem polega na tym, że mało kto ma siłę / chęć / pomysł, żeby się nad nimi pochylić. Żyjemy szybko, z głowami w telefonach, nie grzebiemy w tym, co było.

Pomysł
Z głowami w telefonach biegniemy przed siebie i nie mamy momentu, żeby pomyśleć nad tym, co było. Stąd nasz pomysł – odkurzmy skarby Polskiego Radia tak, żeby Polacy z 2015 znaleźli w nich coś dla siebie! Na czym polegał pomysł?

Rozwiązanie
Stworzyliśmy specjalną aplikację mobilną, za pomocą której pozwalaliśmy użytkownikom posłuchać historii, które miały miejsce dokładnie tam, gdzie teraz są, poprzez mapowanie GPS i kontekstowe podsuwanie im contentu z archiwum. Czyli najprostsza rzecz na świecie - jesteś na placu Piłsudskiego? Dziś możesz kupić tam watę cukrową i pójść do Sofitel Victorii do kasyna, ale jedno kliknięcie przeniesie Cię do 1979 i legendarnej wizyty Ojca Świętego. Zamknij oczy, załóż słuchawki, przenieś się w czasie. To cały nasz pomysł. Prosty, a jakże potężny. W naszej aplikacji mogłeś posłuchać historycznych polityków – przemówienie marszałka Piłsudskiego odsłuchiwane przed Pałacem Prezydenckim robi piorunujące wrażenie, artystów – Agnieszka Osiecka przeczyta Ci swój wiersz przed domem na Francuskiej - i generalnie zapoznać się z tysiącami fascynujących nagrań z przeszłości, wszystko w teraźniejszości.


Kopiuj tekst

Udostępnij

Huawei P8: content marketing

Kampania content marketingowa Huawei P8 to połączenie współpracy z artystami w różnych dziedzinach sztuki w spójną i jakościową komunikację opartą o szeroki zakres punktów styku z konsumentem.