Trendy: Co czeka rynek OOH w 2017 roku? Raport Posterscope

Trendy: Co czeka rynek OOH w 2017 roku? Raport Posterscope

Opublikowany

Rynek OOH stoi u progu zmian w zakresie sposobów jej planowania, zakupu oraz interakcji z ludźmi. Połączenie wszystkich tych składników w jedną całość wprowadza OOH w nieznaną i w znacznym stopniu niezbadaną rzeczywistość – to zaś oznacza, że wiele istniejących dotąd reguł, zaleceń i odniesień zostanie poddanych weryfikacji. Według globalnego raportu Posterscope ewolucja ta dokona się w trzech aspektach...

Digital first 
Wszystkie trendy w marketingu prowadzą do cyfryzacji. Jest przedmiotem wielu rozmów dotyczących OOH. W planowaniu mediów musimy jednak przyjąć cyfrowy punkt wyjścia – rola dynamicznej reklamy zewnętrznej oznacza, że jesteśmy w stanie powielać nową strategię ery cyfrowej; to zaś daje nam elastyczność w podejściu do mediów oraz copywritingu – by zapewniać właściwą komunikację z odbiorcami, w odpowiednim czasie i miejscu.

Embracing technology
Pojawiła się – i nadal pojawia – obfitość nowych technologii, które zmieniają sposób, w jaki możemy wykorzystywać reklamę zewnętrzną do komunikowania się z ludźmi w przestrzeni fizycznej. Lokalne sieci Wi-Fi, beacony oraz ekrany dające wrażenie trójwymiarowości rozszerzają możliwości OOH. Kierowanie kontekstowe oraz narastająca harmonizacja z urządzeniami przenośnymi pozwalają nam korzystać z fizycznych plików cookie w kampaniach medialnych skierowanych do ich użytkowników, a nowe strategie angażowania wzbogacają interakcje z przestrzenią fizyczną. Bogactwo możliwości sprawia, że naszą misją jest odzyskanie i pobudzenie nowego zainteresowania tym, jak OOH może łączyć marki i ludzi na niespotykaną dotąd skalę – podważając utrwalony sposób myślenia marketingowców oraz agencji kreatywnych i medialnych.

Planning with data
Mając tak wiele nowych źródeł danych w zasięgu ręki, nasza branża musiała zmienić swój sposób rozumowania i skutecznie je analizować w odpowiednim tempie; dziedzinę tę zajmowały tradycyjnie kanały internetowe i społecznościowe. Teraz potrzebujemy dalszej ewolucji, by bezboleśnie łączyć i wartościować te dane na coraz bardziej złożone sposoby. Nasza integracja z gospodarką cyfrową nabiera tempa. Nadeszły czasy wielkiej zmiany w reklamie, mediach i OOH. Tradycje i zasady planu medialnego wyrzucono do kosza, a my z niecierpliwością czekamy, by objąć prowadzenie. Gdy w przyszłym roku znów będziemy rozmawiać na ten temat, OOH zmieni się nie do poznania. Jej wielką szansą jest nie tyle rola medium reklamowego, co raczej kanału komunikacji. Jesteśmy tym zachwyceni. 

Udostępnij

Załączniki

Pobierz wszystkie

Posterscope 2017 Predictions Report.pdf

pdf | 2,71 MB

Pobierz
Powiązane artykuły
Witam w pierwszym wydaniu Magazynu Dentsu Aegis Network Polska!

temu

Naszą ambicją jest stworzenie miejsca, gdzie będą mogli Państwo znaleźć informacje na temat najnowszych trendów oraz zapoznać się z inspirującymi case studies z całego świata, które łączą strategię, kreację, technologię i data. 
Milion powodów, aby wciąż oglądać finał Ligii Super Bowl

temu

Tym razem po raz 51 z wielkimi zapowiedziami odbył się w niedzielną noc finał 51 Ligi SuperBowl. Obejrzałem jak zawsze chętnie (od blisko 20 lat) śledzę z roku na rok reklamowy i mediowy show, a mniej samą sportową walkę (jeśli akurat jest na boisku – bo szczerze - to ta odmiana futbolu mnie nigdy nie wciągnęła). 
Wywiad: Dla media plannerów, tak jak rozumiemy ich dzisiaj, za parę lat nie będzie pracy

temu

Jeżeli domy mediowe chcą przetrwać w świecie cyfrowej reklamy i komunikacji nastawionej na efekt to muszą się zmienić, uważa Krzysztof Mocek, dyrektor zarządzający Carat Polska. - Dla media plannerów, tak jak rozumiemy ich dzisiaj, za parę lat nie będzie pracy - mówi w rozmowie z Wirtualnemedia.pl
Trendy: Boty w komunikacji B2C

temu

W kwietniu 2016 roku Facebook ogłosił na corocznej konferencji f8 udostępnienie developerom (a co za tym idzie, firmom) możliwości tworzenia botów obsługowych działających w ramach Facebook Messengera. Decyzja ta była poprzedzona wieloma miesiącami (jeśli nie latami) przygotowań po stronie serwisu – Messenger od dłuższego czasu był rozwijany jako samodzielny produkt niezależny od skrzynek Wiadomości w profilach użytkowników oraz na stronach firmowych, który w dniu konferencji mógł poszczycić się 900 mln użytkowników na całym świecie, a obecnie przekroczył już liczbę 1 mld.

Relacja: Eurobest Festival of Creativity okiem jurora

Artur Szatkowski, creative technology consultat, pracujący w Hypermedia - linked by Isobar pełnił funkcję jurora w kategorii "innovation" podczas festiwalu Eurobest. Zapraszamy do zapoznania się z jego relacją i najbardziej inspirującymi case studies.