#PlayTidal

#PlayTidal

Opublikowany

#playtidal to wirusowa kampania w obszarze mediów społecznościowych, która bazuje na wykorzystaniu influencerów i opiera się na mechanizmie budowania między nimi bezpośrednich interakcji. Efektem działań był szeroki zasięg aktywacji promującej aplikację Tidal i generowanie contentu przez konsumentów.

Klient: Play
Agencja: Isobar Polska
Brief
TIDAL to serwis, który umożliwia streamowanie muzyki na urządzenia mobilne. Aplikację obecną na rynku od początku 2015 roku, stworzył znany na całym świecie producent – Jay-z i dzięki zaangażowaniu innych gwiazd zyskała ona ogromną popularność na całym świecie. W Polsce świadomość marki i udział w rynku był w tym okresie znikomy. Użytkownicy wybierali konkurencyjny Spotify czy po prostu Youtube. Ogromną nadzieję z TIDALem wiązała marka Play, która udostępniła serwis swoim klientom w ramach usług dodanych. Dysponowaliśmy doskonałym produktem, za którym stoją znane nazwiska, czy eksluzywny content muzyczny. Głównym wyzwaniem było przeprowadzenie zasięgowej i kreatywnej kampanii w mediach społecznościowych, dzięki której powiemy młodym użytkownikom, że TIDAL w ogóle istnieje. Miał to być pierwszy etap długoterminowej kampanii operatora sieci Play i serwisu TIDAL, a wyniki kampanii w przestrzeni digital miały stać się fundamentem do rozwinięcia działań bardziej produktowych w ATL.

Pomysł
Podjęliśmy współpracę z osobami znanymi i lubianymi w obszarze internetu i wykorzystaliśmy trend pokazywania przez nich ulubionych piosenek na własnych profilach społecznościowych. Zagospodarowaliśmy niewykorzystany do tej pory obszar, dzięki któremu gwiazdy internetu pochwalili się swoimi muzycznymi wyborami, ale już w serwisie TIDAL. Wykorzystaliśmy popularny w internecie trend nominacji i wyzwań i poprosiliśmy każdego influencera, by zadedykował kolejnym influencerom konkretne piosenki. Wykorzystywaliśmy wszystkie kanały własne gwiazd: Facebook, Instagram, Snapchat, Youtube, Twitter

Rozwiązanie
Zachowaliśmy pełną spójność treści na poziomie wizualnym (zdjęcie influencera w słuchawkach), jak i samego opisu (#playtidal). Już po kilku dniach udziałem w kampanii zainteresowali się kolejni influencerzy, a dedykacje z opisem #playtidal zaczęli tworzyć zwykli konsumenci, za co dodatkowo nagradzaliśmy. W ciągu zaledwie kilku dni w akcji wzięło udział 41 influencerów, a sama kampania przestała mieć jedynie lokalny wymiar, gdy nominację Radzimira Dębskiego (Jimka) przyjęła jedna z najpopularniejszych wokalistek na świecie – Nicki Minaj i dedykowała piosenkę wszystkim polskim fanom.

W jednym momencie informacja o akcji dotarła do jej 42 milionów fanów na całym świecie. W rezultacie osiągnięty został zasięg na poziomie 5,5 mln użytkowników w Polsce, a same dedykacje wygenerowały ponad 250 tysięcy interakcji z fanami. Stronę informacyjną na temat TIDALa w sieci Play odwiedziło w okresie kampanii o 2100% więcej użytkowników. #playtidal to przykład jak wykorzystać naturalne zachowania influencerów w obszarze mediów społecznościowych i stworzyć z nich przekaz marketingowy, który może mieć realny wpływ na zachowania fanów. Prosta mechanika obejmująca wszystkie popularne platformy social media, a z drugiej strony atrakcyjność samego zadania pozwoliły wygenerować zasięg i zaangażowanie wśród fanów. Osiągnięte rezultaty stały się solidnym fundamentem do późniejszych działań promocyjnych TIDAL w sieci Play w ramach kampanii ATL.
tidal_3.jpgtidal_2.jpgtidal_1.jpg

Udostępnij

#PricelessTime with MasterCard Capsule

Aby rozwiązać problem ludzi wpatrzonych w telefony w restauracjach, MasterCard stworzył specjalną kapsułę ograniczającą używanie technologii w trakcie spożywania posiłków. Nawiązaliśmy interakcję z tysiącami klientów w sposób, którego się nie spodziewali – tworząc technologię, aby „zabrać“ im technologię i dać im to, co bezcenne – samych siebie.