Pierścionki, ciepłe skarpety i pluszaki – świąteczne hity na instagramie

Pierścionki, ciepłe skarpety i pluszaki – świąteczne hity na instagramie

Opublikowany

Grudzień to miesiąc, w którym z sklepowych półek znikają zabawki, biżuteria, kosmetyki i książki by zapakowane w kolorowe papiery i pudełka trafić pod choinkę. Eksperci Dentsu Aegis Network przyjrzeli się prezentom jakie polscy instagramowicze zamieścili na swoich profilach i oznaczyli hashtagiem #prezent w okresie świątecznym.  

Korzystając z możliwości autorskiej metodologii House of Loop, przez okres Mikołajkowy oraz Świąt Bożego Narodzenia zespół analityków social media zbierał, kategoryzował i analizował dane z Instagrama dotyczące świątecznych prezentów w Polsce.
Dane były zbierane w miesiącu grudniu, w którym to większość osób dokonuje zakupów prezentów. Przez cały świąteczny grudzień monitorowany był hashtag #prezent, pod który trafiło 74504 zdjęcia. Przy zdjęciach najczęściej pojawiały się hashtagi dotyczące świąt i prezentów: #bozenarodzenie, #christmas, #gift, #christmastime, #mikołaj #happy #choinka, #christmasgift. Równie popularne były hashtagi #polishgirl oraz #polishboy gdzie internauci wrzucali na Instagram zdjęcia ze swoimi partnerami opisując, że dana osoba jest dla nich najlepszym świątecznym prezentem.
Użytkownicy przez cały grudzień dodawali posty, na których oznaczane były prezenty. Nie mniej jednak możemy wyróżnić trzy okresy, w których trafiło najwięcej zdjęć: 6 grudnia – 6 284 posty (Mikołajki), 24-25 grudnia – 3 804 posty (Gwiazdka/Aniołek) oraz 7-23 grudnia – 41 455 postów (Mikołajki firmowe, w szkołach i na uczelniach). Na Instagramie użytkownicy są aktywni nawet między głównymi okazjami do obdarowywani się prezentami takimi jak Mikołajki i Gwiazdka. Przez cały grudzień zamieszczali zdjęcia różnorodnych prezentów od rodziny, przyjaciół czy pracowników.
Z analizy zdjęć wynika, że w okresie mikołajkowym wręczamy najbliższym drobne upominki zabawki, ubrania, książki, biżuterię, dekoracje, materiały hobbystyczne, handmade czy bilety i karnety. Tegorocznym hitem mikołajkowym były prezenty z kategorii zabawki i ubrania. W kategorii ubrania bezsprzecznie wygrały ciepłe wełniane skarpety i wzorzyste świąteczne skarpetki. W kategorii zabawki prym wiodły wielkie pluszowe misie oraz klocki LEGO.
Na gwiazdkę sytuacja ma się nieco inaczej. To właśnie wtedy wręczane są główne prezenty, nieco droższe i ekskluzywne – zestawy kosmetyczne, elektronika, sprzęt AGD oraz biżuteria. Gwiazdka dla wielu to idealny moment na poważniejsze deklaracje i płeć piękna dodawała zdjęcia pierścionków zaręczynowych. 
Najpopularniejszym prezentem na polskim instagramie również na gwiazdkę były książki, dalej za nimi uplasowały się zabawki, kosmetyki i ubrania. W kategorii zabawki najczęściej pod choinkę trafiały pluszaki, klocki LEGO oraz misie. Z kategorii kosmetyki najczęściej chwaliliśmy się kolorowymi kosmetykami, zestawami kosmetycznymi oraz perfumami. W kategorii ubrania prym wiodły t-shirty, szczególnie te z superbohaterami (Batman, Thor i Superman) albo z logiem klubu sportowego.
Najchętniej oznaczanymi markami w postach z prezentami były marki biżuteryjne, a także producenci zabawek oraz elektroniki. W TOP7 marek znalazły się odpowiednio: Apart, Yes, Pandora, LEGO, Apple, W.Kruk oraz Samsung. Panie najczęściej znajdowały biżuterie w tym pierścionki zaręczynowe, bransoletki Pandory i zestawy biżuterii z wyżej wymienionych sklepów jubilerskich.

Kopiuj tekst

Udostępnij

Załączniki

Pobierz wszystkie

Instagram_Całość.png

grafika | 1,28 MB

Pobierz
Pierścionki, ciepłe skarpety i pluszaki – świąteczne hity na instagramie.docx

docx | 32,9 KB

Pobierz
Iinfogph_e2.png

grafika | 362 KB

Pobierz
Iinfogph_e3.png

grafika | 339 KB

Pobierz
Iinfogph_e4.png

grafika | 323 KB

Pobierz
Iinfogph_e6.png

grafika | 327 KB

Pobierz
Iinfogph_e5.png

grafika | 314 KB

Pobierz
Iinfogph_e7.png

grafika | 285 KB

Pobierz
Iinfogph_e1.png

grafika | 278 KB

Pobierz

Milion powodów, aby wciąż oglądać finał Ligii Super Bowl

Tym razem po raz 51 z wielkimi zapowiedziami odbył się w niedzielną noc finał 51 Ligi SuperBowl. Obejrzałem jak zawsze chętnie (od blisko 20 lat) śledzę z roku na rok reklamowy i mediowy show, a mniej samą sportową walkę (jeśli akurat jest na boisku – bo szczerze - to ta odmiana futbolu mnie nigdy nie wciągnęła).