Przerwa na meczyk

Przerwa na meczyk

Opublikowany

"Przerwa na meczyk” to innowacyjny sposób na obecność w telewizji podczas najdroższego pasma reklamowego, transmisji EURO 2016. I to za darmo. 

Klient: Media Markt
Agencja: Lubię to - linked by Isobar

Tło:
Cel: zbudowanie wizerunku Media Markt jako innowacyjnej marki wykorzystującej najnowsze technologie. Poprzez nowatorskie i nietypowe rozwiązania marka miała zaistnieć w czasie, kiedy uwaga wszystkich była skupiona na EURO 2016 we Francji. Drugim celem określonym przez Klienta była możliwość zaimplementowania aktywacji do sieci sklepów i zaangażowanie potencjalnych klientów w zabawę lokalnie.  

Pomysł: 
Nowatorska aplikacja w piłkarskimi klimacie, linkująca Media Mark i piłką nożną. Aplikacja możliwa do odpalenia bez pobierania na telewizorze, w którym nasi fanie właśnie oglądają mecz. A właściwie chwilę potem. Bo do promocji też podeszliśmy nowatorsko: wyłącznie w czasie przerw w meczu,  kiedy wszyscy reklamodawcy biją się o czas antenowy. Znamy naszych fanów i wiemy gdzie są podczas przerwy. Na Facebooku. W zdecydowanej większości właśnie przeglądają go na urządzeniu mobilnym, przez które możemy wciągnąć ich do naszej aplikacji – bez żadnej instalacji – wystarczy klik by fani byli w grze. Stworzyliśmy aplikację w oparciu o claim klienta „Odkryj w sobie kibica” i wykorzystaliśmy „stare dobre” piłkarzyki stołowe w nowatorski sposób.

Rozwiązanie: 
Daliśmy naszym użytkownikom do dyspozycji grę, która działa na każdym komputerze, smartfonie, czy telewizorze. Stworzyliśmy rozwiązanie oparte na HTML i Canvas, które bez potrzeby instalacji czegokolwiek na urządzeniach, pozwoliło naszym fanom na grę w piłkarzyki. Fani mogli grać przeciwko sobie, przeciwko komputerowi czy przeciwko losowo zalogowanej osobie. Do 8 osób jednocześnie mogło grać w 1 grę, ponieważ każdy użytkownik kontrolował 1 „ruszt” przy stole do piłkarzyków.  Aby „stanąć za stołem” wystarczył smartfon. Zamieniliśmy telefon w rączkę od wirtualnego „rusztu” stołowego i gracz obracając telefonem, za pomocą żyroskopu obracał „rusztem”. Cały ruch mógł obserwować na ekranie drugiego urządzenia, najczęściej laptopa czy telewizora.

Skutki: 
Efekt - 36 tysięcy strzelonych goli… w przerwach meczy Euro 2016! Do tego dzięki kompatybilności aplikacji z wieloma urządzeniami, była ona łatwa do zaimplementowania we wszystkich marketach Media Markt, gdzie fani piłki mogli zagrać w naszą grę testując ja na najnowszym asortymencie dostępnym w sprzedaży. Powstały strefy kibica, a klienci największych telewizorach i najnowszych smartfonach mogli zagrać w „Przerwę na Meczyk” i zmierzyć się z mini zawodach. Kampania opiera się o w pełni lokalny pomysł, w całości wykonany w agencji. Tego rodzaju rozwiązanie z łatwością skaluje się na inne rynki. Do tego sposób interakcji na linii telefon – telewizor z pewnością inspiruje do kolejnych, ciekawych i nowoczesnych rozwiązań, gdzie podstawą działań jest dotarcie do właściwych ludzi, we właściwym miejscu i właściwym czasie. 

Udostępnij

Marka sloggi zachęca do wypróbowania nowego, ultra wygodnego biustonosza

Wystartowała kampania sloggi „Przymierz mój stanik” (globalnie „TRY MY BRA”) promująca idee, że stanik sloggi jest „Tak wygodny, że każdy powinien go przymierzyć”. Najnowsza kampania wpisuje się filozofię marki opartą na zasadach wolności i poczucia komfortu, zarówno tego fizycznego jak i psychicznego. Działania reklamowe, przygotowane przez Carat Polska obejmują telewizję, internet oraz działania Out Of Home.