Sieć niezależnych domów mediowych Carat prognozuje dalsze wzrosty wydatków na reklamę

Sieć niezależnych domów mediowych Carat prognozuje dalsze wzrosty wydatków na reklamę

Opublikowany

WEDŁUG PROGNOZ DOMU MEDIOWEGO CARAT WYDATKI NA REKLAMĘ W INTERNECIE PRZEKROCZĄ 25% GLOBALNYCH INWESTYCJI REKLAMOWYCH W 2016 ROKU.MOTOREM WZROSTU JEST DYNAMICZNY ROZWÓJ REKLAMY MOBILNEJ W 2015 ROKU

Wiodąca globalna sieć domów mediowych Carat publikuje dziś pierwsze prognozy dotyczące globalnego rynku reklamowego w 2016 roku, a także nowe prognozy na rok 2015 oraz konkretne dane liczbowe z 2014 roku. Raport wskazuje, że mimo trudności gospodarczych wszystkie rynki alokują środki reklamowe w segment reklamy internetowej. 

W oparciu o analizę danych z 59 rynków w regionie Ameryki Północnej i Łacińskiej, Azji i Pacyfiku oraz w krajach EMEA Carat przewiduje, że wydatki na reklamę internetową w 2015 roku sięgną 17,1 mld USD (wzrost o 15,7%), a tym samym wcześniejsza prognoza z września 2014 roku dla tego segmentu zostaje skorygowana w górę. Dzięki gwałtownej dynamice wzrostu globalnych nakładów na reklamę mobilną (o 50%) i wideo online (21,1%) spodziewanej w 2015 roku inwestycje w reklamę internetową po raz pierwszy wyniosą w 2016 roku ponad jedną czwartą wydatków reklamowych ogółem, a ich udział w rynku sięgnie 25,9%. 

Według prognoz Carat wydatki na reklamę we wszystkich mediach w 2015 roku wzrosną o 23,8 mld USD i osiągną poziom 540 mld USD, co oznacza wzrost o 4,6% względem poprzedniego roku. Optymizm na rynkach utrzyma się również w 2016 roku. Prognozy Carat przewidują wzrost rynku reklamy na świecie na poziomie 5,0% w stosunku do poprzedniego roku. 

W 2014 roku wszystkie regiony odnotowały wzrost – dla Europy Zachodniej wyniósł on 2,3%, dla Ameryki Północnej 4,5%, dla Azji i Pacyfiku 5,2%, a dla Ameryki Łacińskiej aż 11,4%. Pozytywne nastroje na rynkach regionalnych utrzymają się w 2015 roku – przewidywany jest wzrost na wszystkich kluczowych rynkach z wyjątkiem Rosji, która boryka się z trudnościami na rynku reklamowym i przewidywaną recesją. Wyniki w Europie Zachodniej rosną już przez drugi rok z rzędu, poprawiając się dzięki silnej pozycji Wielkiej Brytanii i Hiszpanii. Wzrost po sześciu latach spadków odnotują również Grecja, Irlandia i Portugalia. Tendencje wzrostowe utrzymają się w Ameryce Północnej (4,5% w 2015 roku i 4,6% w 2016 roku), a wydatki na programmatic buying w Stanach Zjednoczonych wzrosną o 137%, co przekłada się na 10 mld USD. 

Choć medium wiodącym pod względem dynamiki wzrostu jest Internet, osiągający wyższe niż spodziewane wyniki w 2014 roku (wzrost o 17,4%, udzia w rynku 21,7%), liderem rynku reklamowego w przewidywalnej przyszłości pozostanie telewizja. W 2014 roku nakłady na reklamę telewizyjną wyniosły 42,7% wydatków reklamowych ogółem, a wzrost w latach 2015 i 2016 osiągnie ponad 3% rdr. Utrzyma się także tendencja spadkowa na rynku prasy*, natomiast segment OOH osiąga drugie najwyższe po Internecie tempo wzrostu (globalny udział w rynku 7,1%). Prognozy przewidują, że segment OOH po raz pierwszy wyprzedzi segment magazynów pod względem całkowitych globalnych nakładów – reklama w magazynach osiągnie 6,9% udziału w rynku w 2015 roku, a w 2016 roku wskutek utrzymującej się tendencji spadkowej po raz pierwszy pozostanie w tyle za rynkiem radiowym.



Prognozy nakładów na reklamę na świecie opracowane przez Carat komentuje Jerry Buhlmann, prezes Dentsu Aegis Network:  

– Nowe prognozy napawają nas optymizmem. Globalne wydatki reklamowe wzrosną. Najcięższy okres mamy za sobą, a rynki spadkowe należą dziś do mniejszości. Wszystkie kluczowe rynki odnotują w 2016 roku wzrost, a więc bez obaw patrzymy w przyszłość. – Planując i zarządzając wydatkami, skupiamy się na stale rosnącej pozycji reklamy internetowej. Co czwarta osoba na świecie posiada smartfon i używa go na co dzień. W coraz większej mierze polegamy na tych urządzeniach w załatwianiu najważniejszych spraw. Urządzenia mobilne dyktują, w jaki sposób konsumenci sięgają po informacje, oglądają treści, przeglądają produkty i kupują towary w Internecie. Ten trend uwzględniamy w innowacyjnych usługach i podejściu, które proponujemy kontrahentom.

- KONIEC -


O Carat: 
Dom mediowy Carat rozpoczął działalność w Polsce w 1993 roku. Carat jest największym na świecie niezależnym specjalistą od komunikacji marketingowej i liderem w tworzeniu zintegrowanych rozwiązań komunikacyjnych w oparciu o media cyfrowe. Carat oferuje usługi w obszarze badań marketingowych, strategii komunikacji, planowania i zakupu mediów, przygotowywania rozwiązań technologicznych oraz kreatywnych w mediach cyfrowych, badania efektywności komunikacji, jak również analityki marketingowej. Klientami Carat Polska są takie firmy jak Mondelez, Zott, Philips, adidas, Reebok, Indesit, Mondelez, General Motors, Arla Foods, Mead Johnson Nutrition, Mattel, Perno Ricard czy Lego. Więcej informacji dostępnych jest na stronie: www.caratpoland.com.

Kopiuj tekst

Udostępnij

Załączniki

Pobierz wszystkie

Sie__niezale_nych_dom_w_mediowych_Carat_prognozuje_dalsze_wzrosty_wydatk_w_na_reklam_.docx

docx | 1,46 MB

Pobierz
Dentsu_Aegis_Network_Ad_Spend_Report_March_2015_FINAL.docx

docx | 647 KB

Pobierz
Global_Y_o_Y_Growth_By_Market_Carat_Ad_Spend_March_2015.jpg

grafika | 136 KB

Pobierz
Media_Y_on_Y_Growth_Carat_Ad_Spend_March_2015.jpg

grafika | 84,1 KB

Pobierz
Media_Y_on_Y_Share_Carat_Ad_Spend_March_2015.jpg

grafika | 97,7 KB

Pobierz

Agnieszka Gajzler zwiększa kompetencje w zakresie rozwoju produktów w grupie Dentsu Aegis Network Polska.

Agnieszka Gajzler, Vice President & Innovation Director w Carat Polska będzie łączyła swoją dotychczasową funkcję w ramach domu mediowego z dodatkowo poszerzoną rolą Product Development Directora w ramach Dentsu Aegis Network.