Jak pozwolić usłyszeć żyjącym w ciszy? Nowe technologie w służbie niesłyszącym

Jak pozwolić usłyszeć żyjącym w ciszy? Nowe technologie w służbie niesłyszącym

Opublikowany

Mastercard we współpracy z Dentsu Aegis Network i Fundacja Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy wykorzystał innowacyjne technologie transmisji dźwięku podczas tegorocznego Pol’and’Rock Festival. Dzięki marce Mastercard niesłyszący po raz pierwszy mogli doświadczyć koncertu na żywo jak nigdy dotąd. 

Autorskie rozwiązanie – Sound Touch Set – powstało na bazie kilku elementów: plecaka z wbudowanymi subwooferami, słuchawek z przewodzeniem kostnym oraz przekaźników transmitujących muzykę na żywo bezpośrednio z reżyserki dźwięku. Dzięki temu połączeniu osoby niesłyszące mogły cieszyć się festiwalem, niemal tak samo jak jego pozostali, słyszący uczestnicy. Rozwiązanie stworzone w Dentsu Maker Lab wykorzystywało drgania przenoszone na plecy uczestnika oraz kości czaszki (jako system rezonatorów dźwięku), zapewniając niepowtarzalne wrażenia odbioru muzyki na żywo poprzez całe ciało odbiorcy.

W specjalnej strefie marki Mastercard, która w tym roku wspierała Festiwal organizowany przez Fundację WOŚP po raz siódmy, do dyspozycji było 30 plecaków. Łącznie skorzystało z nich kilkadziesiąt osób.

Projekty z wykorzystaniem nowych technologii są nam bliskie. Ten pomysł jest dla nas szczególny ze wzgledu na bezcenny charakter przedsięwzięcia, który umożliwia osobom niesłyszącym praktycznie pełny udział we wspaniałej imprezie muzycznej, jaką jest festiwal Pol’and’Rock. Połączenie doświadczeń Mastercard, Dentsu Aegis Network Polska oraz Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy pomogło nam w realizacji wspólnego celu – możliwości realnego i prawdziwego odkrywania pasji, jaką jest muzyka, dla każdej osoby i bez żadnych barier

Paweł Kotowski, dyrektor marketingu w polskim oddziale Mastercard Europe

Biorąc pod uwagę charakter festiwalu oraz cele, które przyświecają WOŚP od lat, wiedzieliśmy, że Pol’and’Rock to nasza szansa na zrobienie czegoś dobrego. Przygotowania do projektu, długie godziny testów i prób, zostały wynagrodzone  z nawiązką w chwili, w której  niesłyszący uczestnicy festiwalu po raz pierwszy skorzystali z systemu SoundTouch. Ich emocje były nie do opisania. Wracali do nas każdego dnia, pytali, gdzie i kiedy pojawimy się ponownie,  zaproszali do szerszej współpracy ze środowiskiem osób niesłyszących. To absolutnie bezcenne – móc zrobić coś tak dobrego.

Milena Urbańska z Dentsu Aegis Network Polska, koordynująca prace zespołu projektowego

Staramy się, żeby nasz festiwal był jak najbardziej kolorowy i otwarty na wszystkich, którzy podzielają naszą ideologię miłości i przyjaźni. Pol’and’Rock jest organizowany w niełatwym terenie, który bywa wymagający dla nas jako organizatorów, ale często nastręcza trudności również uczestnikom. Tym bardziej więc podziwiamy osoby z niepełnosprawnościami, które decydują się przyjechać do nas i dzielić się swoją historią i pogodą ducha. Specjalne toalety, podjazdy do najważniejszych miejsc, tłumaczenia spotkań na polski język migowy, a także wiele warsztatów na Akademii Sztuk Przepięknych poświęconych integracji i lepszemu rozumieniu z osobami niepełnosprawnymi – z każdym rokiem udaje nam się zaproponować coś nowego, pozwalającego jeszcze aktywniej uczestniczyć w wydarzeniu. W tym roku, ze wsparciem Mastercard  i Dentsu Aegis Network Polska postanowiliśmy umożliwić osobom z niepełnosprawnościami jeszcze pełniej uczestniczyć w koncertach

Anna Jadwiga Orzech, zajmująca się projektami digitalowymi w Fundacji WOŚP

Video case dostępny pod linkiem: https://youtu.be/6xkjlwd79Uo
Autorzy SoundTouchSet:

Mastercard: Marta Borówka - manager ds. marketingu digitalowego
Koncept - Isobar Polska (Dentsu Aegis Network): Katarzyna Smolińska, Paulina Weisgerber, Antoni Korzeniowski
Technologie  - Posterscope Polska (Dentsu Aegis Network): Michał Pęczalski, Rafał Zagórny, Marcin Dmochowski, Paweł Watus, Adam Jabłonka
Strategia i koordynacja – Carat Polska i Isobar Polska (Dentsu Aegis Network): Milena Urbańska, Karolina Młynek, Adam Brzuszkiewicz



Udostępnij

Załączniki

Pobierz wszystkie

26 09 2018 How to let people hear who live in silence.docx

docx | 1,81 MB

Pobierz
Powiązane artykuły
ŠKODA zaprezentuje pierwszą w Polsce multichannelową reklamę na żywo

temu

Już 6 października ŠKODA zaprezentuje pierwszą w Polsce reklamę na żywo, transmitowaną za pośrednictwem kilku środków masowego przekazu w tym samym czasie. Za innowacyjny projekt reklamowy odpowiadają Isobar Polska oraz Propeller Film (Dentsu Aegis Network Polska). Zakupem i planowaniem mediów zajął się dom mediowy PHD Rocket. Spot telewizyjny nowej ŠKODY FABIA zostanie jednocześnie zrealizowany i wyemitowany na żywo na antenie TVN, w kanałach social media, na czołowych portalach internetowych, w punktach sprzedaży, kinie oraz na kanałach influencerów. Emisję reklamy w internecie zwieńczy koncert Bovskiej promujący nową płytę wokalistki, „Kęsy”.
ŠKODA will present the first in Poland, a multi-channel live advertisement

temu

On 6th October ŠKODA will presentthe first live advertisement in Poland, broadcasted by several media at the same time. Isobar Poland and Propeller Film (Dentsu Aegis Network Poland) are responsible for the innovative advertising project. The PHD media house took care of the purchase and media planning. The TV spot of the new ŠKODA FABIA will be simultaneously produced and broadcast live on TVN, social media channels, Internet portals, points of sale, cinema and on influencer channels. The emission of the advertisement on the Internet was crowned by Bovska's concert promoting the vocalist's new album, "Kęsy".
How to let people hear who live in silence? New technologies for the service of the deaf

temu

Mastercard in cooperation with Dentsu Aegis Network Poland and Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy Foundation used innovative sound transmission technologies during this year's Pol'and'Rock Festival. Thanks to them, those who could not hear for the first time could experience a live concert like never before.
6 nominacji do Effie dla Dentsu Aegis Network Polska

temu

Kampanie realizowane przez spółki należące do grupy Dentsu Aegis Network Polska uzyskały 6 nominacji  w konkursie Effie.
Na Twój adres e-mail została wysłana prośba o potwierdzenie subskrypcji.
Potwierdzając subskrypcję wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych w celu otrzymywania treści publikowanych w serwisie.