CARAT PRZEWIDUJE MOCNE WEJŚCIE W 2017 ROK I WZROST GLOBALNYCH WYDATKÓW NA REKLAMĘ O 4,5%

CARAT PRZEWIDUJE MOCNE WEJŚCIE W 2017 ROK I WZROST GLOBALNYCH WYDATKÓW NA REKLAMĘ O 4,5%

Opublikowany

WEDŁUG PROGNOZ DOMU MEDIOWEGO CARAT GLOBALNE WYDATKI NA REKLAMĘ W 2016 BĘDĄ O 4,5% WYŻSZE NIŻ W ROKU POPRZEDNIM. ROŚNIE SEGMENT CYFROWY, KTÓRY W 2017 STANOWIĆ BĘDZIE 29% RYNKU REKLAMOWEGO WARTE 161 MLD DOL.

Carat, wiodąca globalna sieć medialna, opublikowała dziś pierwszą prognozę światowych wydatków na reklamę na rok 2017, połączoną z najnowszymi prognozami na rok 2016 oraz danymi za rok 2015. Przyszłość rysuje się obiecująco dzięki kontynuowanym inwestycjom w sektor mediów cyfrowych.


Według najnowszych prognoz spółki Carat opracowanych na podstawie danych pochodzących z 59 rynków z obu Ameryk, Azji i Pacyfiku oraz Europy, Bliskiego Wschodu i Afryki (EMEA) wydatki na reklamę w 2016 r. sięgną 538 mld USD, co oznacza wzrost o 4,5% w ujęciu rok do roku. Korzystne perspektywy, podtrzymywane przez głośne wydarzenia medialne – takie jak wybory prezydenckie w Stanach Zjednoczonych, Igrzyska Olimpijskie i Paraolimpijskie w Rio de Janeiro czy Mistrzostwa Europy w Piłce Nożnej 2016 – utrzymają się również w 2017 r., w którym Carat przewiduje dalszy mocny wzrost globalnych wydatków na reklamę o 4,5% rok do roku.



Najnowsze prognozy spółki Carat potwierdzają pozycję segmentu cyfrowego jako utrwalonego czynnika wzrostu światowych wydatków na reklamę. Zasilany przez gwałtowny rozwój branży mobilnej (37,9%), filmów online (34,7%) i mediów społecznościowych (29,8%) segment ten umocni jeszcze swoją pozycję, osiągając dwucyfrowy wzrost rzędu 15,0% w 2016 r. i 13,6% w 2017 r. Według przewidywań spółki Carat w 2016 r. segment cyfrowy przejmie 27,0% wydatków na reklamę, w następnym roku znacząco rozszerzając ten udział do 29,3%, wartych w skali globalnej 161 mld USD.



W 2015 r. wszystkie regiony odnotowały wzrost, od 2,8% w Europie Zachodniej, przez 4,3% w Ameryce Północnej, 3,6% w regionie Azji i Pacyfiku, po 11,0% w Ameryce Łacińskiej. W 2016 r. klimat zaufania w większości regionów będzie się umacniał pomimo niestabilności pojedynczych rynków. Północnoamerykański rynek reklamy utrzyma stabilność i wzrost na poziomie 4,6%, przy czym same tylko zbliżające się wybory prezydenckie w Stanach Zjednoczonych mogą wygenerować wydatki na reklamę na poziomie 6 mld USD. Trwała poprawa sytuacji w Europie Zachodniej napędzana solidnymi wzrostami na rynkach Wielkiej Brytanii i Hiszpanii w 2015 r. prawdopodobnie utrzyma się w latach 2016 i 2017, osiągając
3,1%. Pomimo przewidywanego zmniejszenia się tempa globalnego wzrostu ze względu na niepewność gospodarek Chin i Brazylii w 2016 r. rynki reklamowe Azji i Pacyfiku oraz Ameryki Łacińskiej utrzymają silną pozycję, osiągając wzrost odpowiednio o 4,4% i 10,5% w ujęciu rok do roku. Spółka Carat przedstawia również optymistyczne perspektywy na 2017 r. dla wszystkich regionów, w tym Europy Środkowej i Wschodniej, ze względu na spodziewaną stabilizację gospodarki rosyjskiej, począwszy od 2016 r.



W podziale na media motorem globalnego wzrostu będzie segment cyfrowy, przy czym do listy 12 rynków, na których segment ten stanowi główne medium pod względem wydatków, dołączą Hongkong oraz Estonia. Stany Zjednoczone, Niemcy, Tajwan i Austria znajdą się na tej liście prawdopodobnie w 2018 r. Mimo że segment cyfrowy nieustannie zmniejsza dystans, liderem pozostaje telewizja, której udział rynkowy w 2015 r. utrzymywał się na stabilnym poziomie 42,0%, a w 2016 r. wzrośnie o 3,1% ze względu na Igrzyska Olimpijskie oraz amerykańskie wybory prezydenckie, które korzystnie wpłyną na wzrost oglądalności na poszczególnych rynkach. Prognoza spółki Carat potwierdza ponadto postępujący spadek w mediach drukowanych* w 2016 i 2017 r., przy czym w 2016 r. w prasie codziennej wyniesie on 5,4%, a w czasopismach 1,7%. Poprawa w ujęciu rok do roku będzie natomiast widoczna we wszystkich pozostałych mediach, w tym reklamie zewnętrznej (3,4%), radiowej (2,2%) i kinowej (2,8%); w tym ostatnim przypadku spodziewany dalszy wzrost w 2017 r. wyniesie 5,0%.

Więcej informacji w anglojęzycznej wersji gotowej do pobrania w prawej sekcji tej strony.

<koniec>

Kopiuj tekst

Udostępnij

Załączniki

Pobierz wszystkie

UK_Digital_Year_on_Year_Growth__CaratAdSpend_March2016.jpg

grafika | 177 KB

Pobierz
Western_Europe_Year_on_Year_Growth__CaratAdSpend_March_2016.jpg

grafika | 849 KB

Pobierz
CARAT_PREDICTS_ROBUST_MOMENTUM_INTO_2017_WITH.docx

docx | 32,7 KB

Pobierz
Carat_prognozuje_dalsze_wzrosty_rynku_mediowego.docx

docx | 330 KB

Pobierz
Asia_Pacific_Year_on_Year_Growth__CaratAdSpend_March_2016.jpg

grafika | 777 KB

Pobierz
Year_on_Year___Growth__CaratAdSpend_March_2016.jpg

grafika | 1,08 MB

Pobierz
Digital_Sector_Year_on_Year_Growth__CaratAdSpend_March_2016.jpg

grafika | 509 KB

Pobierz
Latin_America_Year_on_Year_Growth__CaratAdSpend_March_2016.jpg

grafika | 883 KB

Pobierz
Top_5_Western_Europe_Markets_2016_Year_on_Year_Growth__CaratAdSpend_March_2016.jpg

grafika | 228 KB

Pobierz
Global_Share_of_Spend__CaratAdSpend_March_2016.jpg

grafika | 485 KB

Pobierz
Russia_Year_on_Year_Growth__CaratAdSpend_March2016.jpg

grafika | 246 KB

Pobierz
US_TV_Share__CaratAdSpend_March2016.jpg

grafika | 181 KB

Pobierz
Global_Growth_By_Media__CaratAdSpend_March_2016.jpg

grafika | 465 KB

Pobierz
US_Digital_2016_Year_on_Year_growth__CaratAdSpend_March2016.jpg

grafika | 480 KB

Pobierz

Carat Polska wzmacnia Client Service

Do domu mediowym Carat Polska (należącego do Dentsu Aegis Network Polska) dołączyli: Roman Dudziński jako Communications Manager, Agata Olszewska, Patrycja Kościołkowska, Julia Belniak jako Senior Communications Planerzy, Aleksandra Rudzińska oraz Artur Banach jako Communications Planner, Diana Kowalska oraz Dawid Apriasz jako Junior Communications Planner.