Jak kibicowaliśmy naszym w meczu              Polska - Niemcy? 

Jak kibicowaliśmy naszym w meczu              Polska - Niemcy? 

Opublikowany

Polska reprezentacja w piłce nożnej po wygranej w pierwszym meczu z Irlandią Północną przystąpiła do meczu z reprezentacją Niemiec. Pomimo tego, że rywal wydawał się być o wiele mocniejszy, naszej reprezentacji udało się zremisować. Polskiej reprezentacji kibicowaliśmy nie tylko w przed telewizorami ale także w internecie. 

Korzystając z możliwości autorskiego narzędzia SocialPylon, przez cały okres trwania mistrzostw Europy w Piłce Nożnej Euro 2016 w czasie rzeczywistym zespół analityków social media zbiera i analizuje dane z kanałów social media (Facebook, Instagram, Twitter) dotyczące tego wielkiego wydarzenia sportowego.


  
W czwartkowy wieczór przed telewizorami kibicować Polakom zasiadło (szyk zdania) ponad 14 milionów widzów. Porównując oglądalność transmisji meczu w TV i social media można zauważyć, że ilość osób oglądających mecz rosła z minuty na minutę. Jednak zaangażowanie widzów przed telewizorami było bardzo wysokie od samego początku meczu. Jedynie w trakcie przerwy zainteresowanie meczem spadało w naturalny dla telewizji sposób. Mecz Polska-Niemcy to drugi mecz reprezentacji Polski, który był równolegle transmitowany na trzech kanałach - TVP 1 oraz przez telewizje Polsat (Polsat oraz Polsat Sport). Pojedynek na oglądalność ponownie wygrała telewizja Polska, która zgromadziła 55% całej widowni. Oznacza to 3% spadek ilości widzów na rzecz kanałów Polsatu w porównaniu do meczu Polska-Irlandia Północna.



Co ciekawe, poziom zaangażowania fanów piłki nożnej w social mediach od samego początku spotkania był bardzo wysoki i nie znacznie spadał. Przyczyną tego stanu rzeczy może być stawka o jaką grali nasi reprezentanci oraz klasa przeciwnika. Eksperci z Dentsu Aegis Network przeanalizowali wpisy z frazami dotyczącymi mundialu pochodzące z serwisów Twitter, Instagram oraz z najpopularniejszych fanpages dotyczących sportu na Facebooku. Z danych pozyskanych podczas meczu Polska – Niemcy wynika, że Polacy opublikowali w tych serwisach co najmniej 26 tysięcy wpisów dotyczących bezpośrednio monitorowanych haseł i hasztagów przed i po meczu. Wykres pokazuje, że kibice stale byli obecni w social mediach i komentowali każde zagranie w trakcie meczu. Remis z reprezentacją Niemiec rozgrzewał kibiców jeszcze przez następną godzinę po zakończeniu meczu.



To co Michał Pazdan wyczyniał na boisku zostało również docenione przez kibiców w internecie. W dniu meczu został wspomniany ponad 15 tysięcy razy we wpisach w mediach społecznościowych. Dzięki, swojej ofiarnej grze i interwencjach w kluczowych momentach meczu, Michał stał się najpopularniejszym polskim piłkarzem w social mediach – jego nazwisko pojawiło się w 15 944 wpisach. Tym wynikiem zdeklasował Bartosza Kapustkę, o którym wspomniano 14 538 razy oraz Arkadiusza Milika, o którym wspomniano 9 355 razy.




Łącznie od rozpoczęcia mistrzostw do internetu trafiło około 253 695 wpisów na Facebooku, Twitterze oraz Instagramie (wynik dotyczy monitorowanych haseł i hasztagów). Nikogo nie powinien dziwić fakt, że Polacy najchętniej komentowali mistrzostwa na Facebooku. Drugim najchętniej wybieranym kanałem był Twitter, a ostatnie miejsce zajął Instagram. Na Faceboku pojawiło się aż 65% (167 188 wpisów) wszystkich wpisów odnoszących się do mistrzostw. Na drugim miejscu pod względem ilości postów znalazł się Twitter, który zgromadził 28% wszystkich wpisów (70 828). Na Instagramie pojawiło się raptem 6% wpisów (15 679). Ciekawostką może być podział na płciekibiców w różnych kanałach. W przypadku mężczyzn co prawda wygrywa Facebook (58% wpisów), ale tuż za nim jest Twitter (34% wpisów). W przypadku płci pięknej bez apelacyjnie wygrał Facebook, aż 89% wpisów odnośnie Euro zamieszczonych przez kobiety trafiło na ten właśnie portal społecznościowy.

-koniec-

Kopiuj tekst

Udostępnij

Załączniki

Pobierz wszystkie

CUTS4.png

grafika | 1,1 MB

Pobierz
Jak_kibicowali_my_naszym_w_meczu_Polska_-_Niemcy__infografika_.docx

docx | 268 KB

Pobierz
CUTS5.png

grafika | 1 MB

Pobierz
1.png

grafika | 2,36 MB

Pobierz
CUTS2.png

grafika | 1,05 MB

Pobierz
CUTS3.png

grafika | 1,05 MB

Pobierz
CUTS1.png

grafika | 1000 KB

Pobierz

Jack Daniel's rusza z contentową platformą online 

Należąca do Brown-Forman Polska marka Jack Daniel's rusza z projektem content marketingowym "Ludzie Jack'a". Za kreatywne i egzekucyjne wsparcie platformy odpowiada Lubię to - linked by Isobar.